Grafisk design

Et bra design utgjør en viktig rolle når man skal skille seg ut i mengden, og ikke minst skille seg ut fra konkurrentene slik at kunden velger nettopp deg og dine tjenester eller produkter. Du har bare en sjanse til å gjøre ett godt første inntrykk, og skal på kort tid overbevise en mulig kunde om å gå for deg og ditt firma. Et bra utført grafisk design kan skape en stoppeffekt hos publikum, og bidra til økt oppmerksomhet. Grafisk design har også en nøkkelrolle når det kommer til bedriftens identitet og budskap. Gjennom mediedesign kan man visuelt uttrykke hvordan man ønsker at bedriften skal oppleves – trygg, troverdig, kreativ og spennende. Under utvikling av en visuell profil brukes det strategi og innsikt for å oppnå ønsket resultat.

Visuell identitet

En visuell identitet, eller grafisk profil står sterkest når den går igjen i bedriftens ulike kontaktpunkter på tvers av digitale plattformer, men også i fysiske møter med kunder, samarbeidspartnere, og bransjekollegaer.

Det er mange som tror at det er nok med bare en logo når det gjelder visuell profil. Selv om at navn og logo i seg selv er viktige deler av en identitet er det en kombinasjon av navn, logo, farger, bilder og andre grafiske elementer som ut gjør en profil i sin helhet.

Våre webdesignere har også erfaring og kompetanse innen visuell design. Vi kan bistå med designutvikling av visuell identitet som logo, profil og profilmanual både til digitale flater og til trykkmateriell. Vi bidrar også med grafisk designer til rollups til din messestand, produktbrosjyrer og pakningsdesign.

Kontakt oss gjerne for å få ett nytt syn på hvordan ditt firma eller bedrift kan gjør nytte av ny eller oppfriskning av grafisk profil.